Brandlarm

Torsdag - ledig igen.
Idag låg jag i sängen till 12 innan jag gick upp och åkte till överby. Köpte ett par solglasögon till och ett linne. När jag stod inne i provhytterna på Gina så tystnade musiken helt plötsligt och så hörde man ett jättesvag pipande. Jag tänkte att det säkert var något fel på musikspelaren, men några sekunder efter så kom en tjej från affären och sa att brandlarmet har gått så att vi måste byta om till våra egna kläder fort och sedan utrymma lokalen. Även om jag visste att det knappast var en stor allvarlig brand (då hade dom inte bett oss ta på oss våra egna kläder direkt) så fick jag panik. Jag har alltid varit den som springer ut först av alla, utan varken jacka eller skor när det är brandövning. Jag tror att bränder skrämmer mig. Att brinna upp eller att drunkna är nog mina största rädslor. Iallafall, det var ingen stor brand (eller brand överhuvudtaget verkar det som) så efter typ en kvart fick vi gå in igen.

Sen kom jag hem och möttes återigen av byggarbetare eftersom vi bygger om våra två badrum. I vanliga fall så bryr jag mig inte så mycket, men nu är det en någorlunda söt kille med. Och nej, han är inte 40 bast utan ung.

Nu ska jag göra ett litet kollage - Student 2009. Tar du studenten iår och vet inte vad du ska ha på dig i vagnen? Har du ingen klänning till balen? Alla studentevent? Då kanske detta är någonting för dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

är totalt livrädd för att brinna inne. :| Vart enda sedan barnsben. Men ändå är jag helt säker på att jag kommer dö i en bilolycka.

2009-04-16 @ 21:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0