Rätt som blir fel

Nu blir det ett lite djupare inlägg.

Det är makalöst hur någonting man gör för att vara snäll lyckas bli så himla fel. Hur någonting man gör för att man har dåligt samvete, eller tycker att en person förtjänar att veta kan gå käpprätt år helvete rent ut sagt.
Ska man berätta för en person man nyss lärt känna eller ska man hålla det man lovat till en person man känt ett tag? Finns det någon som verkligen vet vad det rätta att göra är? För det vet inte jag. Men å andra sidan kan jag inte heller säga att jag ångrar mig. Visst, jag har gjort någonting fel genom att berätta. Men det var ju inte jag som gjorde saken. Inte jag, utan hon. Ändå så känns det som om det är mig alla är sura på. Det kanske stämmer. Jag hoppas inte det.

Om vi nu är bra kompisar så kanske hon förlåter mig. Kanske, kanske inte. Jag hoppas det iallafall. Alla kan göra fel, jag lyckas bara göra fel hela tiden.

Förlåt till alla inblandade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte på att det finns några rätt och fel. Inget svart på vitt. När allting väl kommer kring då är det bara grått. Det är synd.

2009-03-17 @ 20:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0