come on baby

Stallet idag, hästen har gal1 galopp! Men mysigt som fan att galoppera på sand hur långt som helst. På torsdag ska jag nog hoppa om jag kan få med mig någon.

Nu kommer min lilla 'nyhet'. Något som jag är sjukt glad över!
1. För ca ett år sedan brände jag mig på ett avgasrör så nu har jag ett stort ärr på högra vaden. Och häromdagen var jag på min gamla skola och pratade med skolsköterskan, så frågade han om jag hade anmält det till skolförsäkringen. Något jag inte har gjort. Men så sa han att det inte  var för sent att anmäla det nu och att om jag anmäler det nu kan försäkringsbolaget ge mig pengar för detta. Eftersom det inte är så kul att gå runt i klänning med ett stort ärr på benet.
2. Min socialarbetare sa häromdagen till min farmor att hon kanske kan fixa ett sommarjobb till mig = sjukt bra, med tanke på att jag inte har något.

Och så något jag inte är så glad över
Pengarna jag ska få för att jag egentligen bor hos pappa men nu bor hos farmor för att jag går i skolan här kommer nog antagligen att dröja ett tag, om jag nu får dom ens. För någon sötiZ (not) har nämligen anmält det som bedrägeriförsök. Kul? - inte ett dugg. Jag är inte direkt förvånad över att människan gör allt hon kan för att slippa betala.

Nu borde jag nog hoppa in i duschen och sen sova, men är inte trött för fem öre och känner verkligen inte för att duscha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0