Ya Messerschmitt

Jag var ju som sagt och provred en annan häst; Ya Messerschmitt (Yaya). Såklart så skulle det vara jättevarmt så hon var helt seg. Så då bestämde jag mig nästan för att jag ville bli medryttare på Rominta. Men så sa Anna (ägaren till Yaya) att jag gärna fick komma och provrida igen eftersom hon inte  burkar vara seg, så i fredags var jag och provred igen.
Till att börja med så kände jag verkligen inte för att åka dit, eftersom jag mådde lite väl illa. Men det slutade med att jag åkte till stallet iallafall. Höll på att spy i stallet men det var bara att svälja och bita ihop. Red ut och stackars Anna fick cykla med. Gick hur bra som helst så vi bestämde att jag skulle bli medryttare på henne. Så på tisdag ska jag ut för första gången. Är lite smått nervös faktiskt, för jag ska vara där själv. Men jag tror att jag har koll på vart alla saker finns, så det ska nog lösa sig.

Jag tycker att det är ganska roligt att stallet Yaya står i faktiskt är samma stall som jag har ridit förbi en massa gånger och som jag har varit och fotograferat världens sötaste föl, Håkan, i. Stallet är sjukt mysigt och det står typ 4694 shettisar där, för dom har en shettisridskola ibland. Och vem älskar inte shettisar? Känner på mig att jag kommer trivas väldigt bra.


Bild: jennie-carlsson @ bdb


Lillplutten Håkan som står i stallet.

Kommentarer
Postat av: Saraicg

Nemen ååh vad söt!! En sån lite skulle man ju vilja ha hemma! :D

2009-05-06 @ 20:48:51
URL: http://saraicg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0